Monday, November 14, 2011

L.A.N.G.K.A.W.I Part 1

Assalamualaikum

Fuhfuhfuh...Banyak betul habuk & sawang2 yg ada kat blog nie...3 hari tinggal, mane tak berhabuk...Well, 3 hari yg lepas memberi satu pengalaman yg menarik bagi saya...Because 3 hari lepas, saya berada di Langkawi, Kedah untuk lawatan Issues in Marketing bersama dengan student2 part 5 Marketing...And I promised 4 days ago, I will tell you my activities & experiences at Langkawi, Kedah Darul...Here we goes...

Langkawi Part1

Sebelum apa2, nie details ringkas lawatan Issues:

Tarikh: 11-13 Nov 2011
Tempat: Langkawi, Kedah Darul Aman
Lokasi kajian: Nusantara Maju Enterprise, Sireh Lagenda Langkawi, Atma Alam Batik Art Village & Haji Ismail Group.

Ok my loyal readers, first part of Langkawi Story saya akan ceciter perjalanan saya dan rakan-rakan bermula dari Kampus Bandaraya Melaka hinggalah tibanya kami di Langkawi...

Kembara Langkawi kami bermula pada pukul 4 petang dimana tempat kami berkumpul...Tepat pukul 5 petang bermulalah perjalanan kami ke KL Sentral dimana kami akan menaiki kereta api ke Arau, Perlis...Kami buat pit stop di R&R Seremban untuk solat Asar...Sempat lagi saya pose model terbang2...Jap ea, upload gambar...

I'm free!

Ku terbang sementara

Nearly identical twins

My classmates
 Sebalum naik train, sempat jugak la makan malam di Medan Selera KL Sentral...Sebelum naik train kena makan sebab dalam train yang ada junk food dan maggi je...Ku tak makan maggi ye, readers...Ahaksss...Kami menaiki kereta api ke Arau, Perlis pukul 9 malam...Nie nk bg tau nie...Inilah KALI PERTAMA AKU NAIK KERETA API...Nasib ku "baek punyer" dapat seat belakang sekali...Sebelah pintu nak pergi toilet...Terbaek sangat...Passenger pulak lalu-lalang je koje nyer...Tak aman nak tidur...Sempat pulak saya setup arrangements utk program MASA Sabtu nie...Dah penat setup, kunyah la gula2 kan...Dah habis kunyah gula, tiba lah turn aku pulak pergi lalu-lalang...Pergi kafe train...Lepak sama2 dengan Al, Nash, Epul, Farah dan Hanisah...Borak punyer borak sedar dah pukul 3 pagi...Dah bosan borak, pergilah merayau kat gerabak2 yang ada dalam train...Dah bosan merayau kat gerabak orang lain, ape lagi tepat pukul 4 pagi aku tidur...Bayang kan dari mula naek train pukul 9 malam, pukul 4 pagi baru tidur...Mane tak nyer, seat aku tak boleh nak turunkan sikit...Mau tak bengkok tulang belakang aku...Nasib baik tulang besi...Agaga...LOL!
Sempat jugaklah snap gambar dlm train...Kacau mane yg tak tidur...Uploading...

Fai with Alya

The artist, Mr John Ross Dany

Ok...Kami tiba di Stesen Kereta Api Arau, Perlis pukul 7.30 pagi...Tiba je sane, terus naik bas MARA Liner untuk ke Jeti Kuala Perlis...Dari situ, kami akan menaiki feri ke Langkawi...But, before that kami bersarapan dahulu di gerai-gerai yang ada di Jeti...After perut dah diisi dengan nasi lemak & teh ais, pukul 9 pagi kami menaiki feri ke Langkawi...First time naik feri, mabuk laut ku dikerjakan...Tahan jela muntah...Pening sih...beralun-alun...Perjalanan dari Jeti Kuala Perlis ke Langkawi mengambil masa kira-kira 1 jam...

Feri kami
Sampai je Langkawi, agensi pelancongan Gerteknik Tours menyambut kami dengan senyuman...Senang kata warm welcoming la kan...Tourist guide kami Tok Wan dan Captain Pak Su...Memang ceria dan happening orangnyer...Ok, sampai disini sahaja entry untuk Langkawi Part 1...Panjang nih...Bersambung semula untuk Langkawi Part 2....Nantikan nya...PEAZE!