Monday, January 2, 2012

Final E.X.A.M!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum

Tahun baru...2012...Semoga memberi sinar baru pada kehidupan aku...Hari pertama pada tahun 2012 nie ape aku buat??? Print out sijil....Inilah tanggungjawab akhir aku...I said to my junior, they will get the Protege certificates and I will make my word...What I promised to them, I want to realize it...Janji itu adalah satu amanah...Amanah adalah sesuatu yg besar bagiku...Jika ini aku gagal tunaikan, maka aku seorang yg mungkir janji dan itu tidak baik...Alhamdulillah, semua nya sudah siap, tinggal untuk diberi kepada Datuk Rektor kampus untuk ditandatangani...

Oopss...dah nk abes degree of course la ada rintangan akhir yang perlu diharungi...Ape rintangan tue???Haruslah 

(PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER)
 
 
O.M.G

Inilah sesuatu yang paling aku takut setiap semester...Jangan kate aku, rase sumer student kowt mcm tue...LOL! For final year students especially yang nk pergi internship tue, inilah peluang terakhir untuk naikkan CGPA mereka...Well, current CGPA aku still 3.00++ but its not enough to me...First class degree kemungkinan tidak kesampaian...Inikan pulak ANC...Jauh panggang dari api...Ape yang aku boleh buat ialah mengekalkan GPA 3.00 and above so that I still in second-class upper holder...Jika ada rezeki, insyaallah aku mahu mendapat Dean List...Akan ku usahakan nya...

Haaa...so, first paper start 8 Januari 2012...Its 5 days from now so, mmg tade masa lah nk membuang masa...Ahaa...ape la yg aku ngarut nie... Dan mmg akan tade masa lah nk update entry untuk blog tersayang nie...Sorie, its time for me to focus, focus and focus...Honest to say my carry marks for this semester berada dalam keadaan tidak selamat...Tahap kritikal...Especially 2 subjek yg aku anggap sbg RISKY dan potensi utk repeat paper tue tinggi jika masa final jawapan terbang ke laut...Paper RISK MANAGEMENT & GLOBAL MARKETING...So, need to focus more on these 2 papers...Kind of killing me...

So this is my exam schedule for this final semester:

1. Strategic Management (MGT 657) - 8 Januari 2012
2. Risk Management (INS 657) - 12 Januari 2012
3. Relationship Marketing (MKT 663) - 14 Januari 2012
4. Global Marketing (MKT 656) - 17 Januari 2012
5. Strategic Marketing Management (MKT 657) - 20 Januari 2012

Haa...siap warna merah lagi...tue makne nyer DANGER DANGER!!! Sampai lecturer Risk pun siap pesan suh aku past paper dier...Ofcourse la aku nk lulus sumer paper...Tu matlamat pertama...Matlamat kedua nk dpt at least B- ke atas...Is it impossible??? NO if I do it very bersungguh-sungguh...
 
USAHA + DOA + TAWAKAL = Insyaallah
 
  
Okeh, ini lah entry kedua untuk tahun baru dan entry akhir untuk 3 minggu sbb nk fokus utk final exam...So, see you all after 3 weeks...Wish me luck! PEAZE =)

1 comment:

Jangan shy shy cat tinggalkan komen k =)