Sunday, January 1, 2012

A.Z.A.M tahun 2012

Assalamualaikum

<A.Z.A.M>

Ape tue?? Azam?? Azam erti nya dalam kamus Dewan Bahasa dan Pustaka Edisi Ketiga muka surat 78 bermaksud  kemahuan/keinginan/cita-cita yang sangat kuat

Setiap tahun aku ada azam baru...Kau ada?? Tentulah ada kan...Semua orang ada azam mereka yg tersendiri...Azam tahun 2012 nie agak berlainan dari yang sebelumnya...Ada jugak azam tahun 2011 yg dikekalkan dalam senarai tahun 2012...Sebab belum tercapai, tue yg still dalam senarai...


Tahun 2012 ada banyak makna bagi aku...First, umur akan meningkat setahun lagi...Skrg...2012 nanti....Shhh...Umur itu rahsia...Hihi...2012 juga bermakna aku akan menamatkan pengajian ijazah sarjana muda di UiTM Bandaraya Melaka...Setelah 2 1/2 tahun, bertungkus-lumus menghadapi segala cabaran, akhirnya tibalah saat yg aku tunggu...Master??? Ada jgk niat & perancangan nk sambung pengajian ke Master...Insyaallah...Dan ada jugak la niat nk mencari....Gatal nyer! LOL! Siapalah aku nie kan...Tak santek tp cute tue ada la...Hihi...Gedixx kamoo Naz Zuren...Ahaks...

Ok..dibawah ini ialah niat a.k.a azam a.k.a nawaitu a.k.a matlamat aku utk tahun 2012:

1. Menamatkan Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kepujian) (Pemasaran) dgn CGPA 3.30 dan ke atas.

2. Mendapatkan pekerjaan setelah habis program Ijazah Sarjana Muda.

3. Membeli kereta (Viva menjadi pilihan) sbb aku suka kereta kecik2 je time single mingle nie...

4. Pada hari lahirku, aku mahu bercuti ke Genting Highlands.

5. Own a new gadget - Samsung Galaxy S II (handphone skrg usia dia 4 thn, dah wajib tukar...hihi)

6. Terjah dunia fotografi (baru nk masuk der).

7. Serius in IM (pending almost 6 months).

8. Mencari-cari....(faham2 sendiri ye).


Haaa...itulah 8 azam pada tahun 2012...Azam yg akhir tue pun...Kih3...Kalau ada, ada la...Kalau tak de tahun 2012, 2013 maybe ada la kowt...Hihi...Ku berharap agar 8 perkara ini dapat dilaksanakan pada tahun 2012...Insyaallah dengan usaha + doa + tawakal...AMIN!

Yang no 2 dan 3 tue penting sbb kalau menganggur, aku menyusahkan mak aku je...Pastu, PTPTN sape nk bayar kan kalau tak de kerja...Sendiri pinjam, sendiri bayarlah...Itu pun mau kene slow talk ke...Sendiri ingat la der...Apart from that, kalau dah ada kerja, ada pendapatan, baru boleh invest ASB ke, AS1Malaysia tue...Ada gak jaminan pelaburan yg terjamin...Besides that, kalau tak de kereta sendiri, nnt kene pinjam kereta mum/elder sis...Tak suka la pinjam2 kereta orang...Nanti calar ke, rosak ke, masuk sungai ke, mula la jadi muka wanted...Nk pinjam lagi, kene bagi 1000001 alasan...Kalau kate takdir, tak percaya plak...Keep la blaming me...Lagipun kalau ada kereta sendiri, senang la aku nk pergi mane2 yg aku suka...Kan nk jd photographer, kene banyak travel sane sini snap2 gambar...Lagipun byk workshop nak kene pergi utk mantapkan skills yg baru di ketahui...Ahaks...Gedixx larh!!

Ok...itu sahaja entry utk azam tahun 2012...Semoga ianya dapat ku laksanakan...AMIN!! PEAZE ya all!!

No comments:

Post a Comment

Jangan shy shy cat tinggalkan komen k =)