Saturday, December 31, 2011

Highlights of 2011

Assalamualaikum

Entry terakhir untuk tahun 2011...Cam sedih je...Agak la...Sbb tahun 2011 beri banyak suka-duka, pahit manis, cabaran dan rintangan bagi aku...Ape yg sedih nyer??? Tade la kehilangan orang ke ape...Cuma tahun 2011 nie aku habis semester 5 it means that 3/4 langkah utk tamat pengajian ijazah sarjana muda...Memori dgn rakan-rakan sekelas selama 2 1/2 tahun bersama...Memori dengan rakan-rakan satu program...Memori dgn rakan-rakan satu rumah...Banyak la nk ceciter kat cnie...Ye, ada aku citer...Kejap lagi...Cari feel dulu...hihi...



Well, entry terakhir utk tahun 2011 nie nak ceciter pasal ape yg berlaku dlm hidup aku start dari 1 Januari 2011 sampai 31 Disember 2011...Panjangnyer...Satu tahun nk citer...Mane muat blog nie...Just kidding la...Semfut ako nk citer satu thn punyer story...Highlight mane yg penting la kan...Macam yg aku buat selalu dlm nota slide...Cantik slides ako...Berwarna-warni...Ahakss...Ok, back to story...Here are the stories:

JANUARI
Semester 4 bermula...Dilantik menjadi Exco Akademik utk Marketing Students' Association (MASA)...Mula dapat tanggungjawab dan aktif di peringkat universiti...Jadi peramah terjun aku...

FEBRUARI
Time cuti raya Cina, satu family pergi bercuti KL...Time nie my mum borong kain buat baju kurung utk hari raya...Tradisi family beli awal...Menjadi pengarah program utk program pertama MASA iaitu Mentor Mentee...First time der jadi ketua utk satu program...Well, first attempt agak tak berapa tersusun la...Agak kelam-kabut...But, I did try to make it happening...Dgn bantuan dan sokongan MT dan Exco MASA yg lain, alhamdulillah ianya berjalan dgn baik...Time bulan 2 jgk ada selection utk futsal SAP, wakil MASA...Utk pertama kali, my team terlepas peluang...Boleh tahan sih team2 yg len...Men ganas der...(abes ako main lembut ke???) hihi...Bukan rezeki kowt...28/2 aku masuk pertandingan presentation skills under HRS...For the first time, ako masuk contest...Aah, time turn ako present, ngarut je...Dah tau marketing kekuatannya promote product, aku p bantai topik open...Tak dapat masuk 2nd stage...Nevermind, at least I try...

MARCH
Bulan 3 tade ape sgt la...Yang best ada trip MARCOMM ke Angkasapuri...Siap dapat on air kat radio tak engat ape...Hihi...Even my team kalah time selection futsal, tp ada team yg terpilih tarik diri last minit, team aku dpt masuk balik...Erp, dah le aku dtg lambat...Tak pasal2 team ako bolos satu gol...So, smpi group leg je...Bad thing is aku marah team aku...WTF I am...I shouldn't do that...Not profesional at all...Darn...Tak cukup dgn futsal, aku dpt wakil badminton...berduet dgn Huda..NYDP MASA...Haha...Boleh tahan Huda nie...Kecik2 pun kiterorang manage menang smpi peringkat semi-final...Kalah 2 kali je peringkat kumpulan...Pasangan beregu terjun kiterorg nie...Kih3...Nice to pair with you Huda Nur Liyana...

APRIL
Untuk bulan april pulak, ada dinner MASA...Tema dier RETRO NIGHT! Nak tahu ape attire aku untuk dinner tue??? Hihi...malu la pulak aku nk upload...Simply not me...Ok la, upload satu gambar k...

Retro Night
Haa...cuba teka aku yg mane?? Dgn boot catwoman kilat bagai with purple attire thats me!! Cute tak?? Kih3...Dgn make up bagai...Sumer dok felik tengok aku malam tue sbb its not at all...Thanks to my dearest classmate, Zulaika Zulkefli for her make-up skills...Totally I'm different at that night...Ahaks...Ladies siott...Esok pagi tue terus pergi seminat Channel...Balik dinner pukul 2 pagi...Pukul 8 pagi pergi seminar kat kampus...Ape lagi, aku zzzzz la...Hihi...Then, sukan akhir yg aku wakili MASA ialah bowling...Caya tak seslim2 aku nie, boleh pegang bola bowling tue...Tapi, bola 7, 8, 9 cheq mamfoo...Yg len, mmg dgn aku2 skali masuk lorong tue...Ngeh3...Boleh kate bulan April tue penuh dgn macam2 la...nie je yg mampu nk citer...Revision week pun start bln 4 tapi 16hb la...First paper final 27hb...Bulan 4 nie jgk la Prince William kahwin...Prince William kahwin 29/4...Tahniah esuk tue paper Internet Marketing...Sedap badan je aku tgk William kahwin...Malam tue hah baru la tergedik2 selak buku IM setebal alam tue...

MAY
Paper terakhir 3/5 MARCOMM...Malam tue ada meeting penutup MASA...Byk gak la benda yg dibincangkan...Lepas abes meeting, p karaoke kat JJ dgn classmates ako kami dpt cuti lama sih...4 bulan...Tapi, cuti aku tade la 4 bulan sbb aku buat intersesi utk subjek Managerial Economics...Add math kan...Lupe sih nampak formula2 tue sumer...Dalam time2 intersesi jgk la aku keje part-time kat Coolblog MP/DP...Kerja sambil belajar...Pagi-petang pergi kelas, petang-malam kerja smpi pukul 10pm...Balik terus study...ME kan, mane bley lupakan...Tak ulangkaji, mmg lupa la jwbnyer...Rasa la penat nyer (pengalaman, engat time Master pun nk buat mcm nie, kerja sambil belajar)...Tapi, sekejap je aku kerja Coolblog sbb dpt kerja baru, kat Butik Edwin MP...

JUNE
Aku start kerja Edwin almost2 nk final intersesi la...Lagi 3 hari nk final, aku kene kerja full shift (10am-10pm)...Balik kerja dah penat, sbb butik tue baru bukak so, byk benda nk kene buat...Tak sempat nk ulangkaji...Nk exam punyer psl, aku mintak off ari Isnin sbb Selasa tue final...Isnin tue nk study dgn kawan2...Selasa lepas final, tgh hari tue lunch dgn Miss Ummi kat Kampung Jawa...hihi...Then, terus masuk kerja pukul 2pm...

JULY-AUGUST-SEPTEMBER
Kerja kat Edwin tue ada suka duka la jgk...Suka sbb dpt kawan2 baru...Kawan2 Cina...Mula2 stranger, lama2 kawan...Bese la kan, mula2 sumer cam malu2...Hihi...2 bulan nie la aku gain experience jadi promoter...Sbb aku tak pernah jd promoter pun sblm nie...Akhirnya, sifat kemalu-maluan dpt aku atasi...Dari malu nk bercakap, jd smpi tak malu nk bercakap...Sampai ada customer ckp, first time jumpe promoter peramah mcm aku...Hihi...Bulan August paling letih sbb time puasa lepas tue customer ramai giler2 kentang...Bayangkan time berbuka pun kadang2 lambat sbb staff tak cukup then, ramai orang masuk keluar kedai...Letih2 berbaloi sbb payment bulan 8 masyuk der...haha...Syukur...Rezeki bulan Ramadan...Time raya pun aku kerja jgk sbb triple payment beb...Lagi masyuk...Alhamdulillah! Resign from Edwin on 4th September...Cuti seminggu sblm semester 5 bermula...Semester 5 mula 12/9...Mula2 rileks der...Yg best ada majlis Sambutan Hari Raya di kampus...Upload 1 picture.


Aah...aku sampai dgn Kak Bell, makanan hampir habis...Smpi makanan gerai sendiri pun tak sempat rembat dah sold out...Nasib...Redha! 

OKTOBER
Bulan 10 not so buzy la...Ok lagi...Not too stress tp project paper dah beratur untuk di rancang...Test dah bersusun...Test Global aku agak bley terbang ke laut...Program Mentor Mentee plak kene pending 3 kali...Last2 bulan November je...

NOVEMBER
Bulan 11 nie buat aku sesak nafas tahap max...Mane tak nyer, test bersusun sebelah2 sih...Hari nie Risk, esuk Global, tulat Relationship...Mak oii...First time xperience test sebelah2...Gud news, cuti mid-sem seminggu after that...Another gud-bad news is trip Langkawi time cuti sem...What I mean by bad is on 12/11 I should attend a photography workshop at BTS...So, I got no choice...Langkawi trip need to be priority cause it carries 30% of my assessment...Haa, nk tahu psl Langkawi, singgah entry Langkawi saya...Ada 3 part lagi...Naik cuti je, program Pentas Mentor & Protege harus dilaksanakan...Well, program kali nie agak berjaya sbb dapat sambutan dan sokongan menggalakkan dari Protege dan Mentor...Nk tahu pasal program nie, singgah lagi entry Pentas Mentor dan Protege MASA 2011...Ada 2 part lagi...The next week plak ada modul finishing school...Best...Aaak, ada entry pasal tue...Ape lagi, nk tahu p singgah...

DISEMBER
The final month in 2011...Buziest month ever in my life...Wedding ceremony every week...First Kelantan then Jengka...Presentation, tests, project paper...O.M.G... 16/12 hari agak mencabar fizikal dan mental...Jumaat tue berlaku 4 perkara (Presentation Risk, Presentation SMM, dateline project paper Relationship, AGM MASA)...Fuhh...4 in 1...Kau mampu??? Haha...Yg sedih time nk letak jawatan tue....Sebak pulak kan...Upload 2 pictures...



Tahniah kepada MT & Exco MASA yang baru...Semoga anda dapat menjalankan tugas dan tanggungjawab dgn baik dan cemerlang...Majlis Pra-Graduan pun 2012...Time ke majlis nie, sekali lagi aku jd ayu cam perempuan Melayu Melaka ke-5 terakhir...haha...Sbb my first attempt pakai selendang...

Kami dah semester akhir

My dearest classmates
Dalam bulan 12 nie jgk la ada taklimat praktikal...and aku dpt satu interview utk internship...Nk tahu ada jgk entry pasal nie...Singgah lagi ye...

Haaa...berakhirlah sudah tahun 2011 bagiku...Inilah entry terakhir untuk tahun 2011...Ditulis pada 31/12/11 pada pukul 1.56am...



Nak tahu azam tahun baru saya??? Nantikan nya di entry A.Z.A.M tahun 2012 pada 1/1/12 tepat pd pukul 12am...Wassalam dear pembaca & visitors setia Naz Zuren Blogspot...PEAZE ya all!!! =)

2 comments:

  1. mesti sedihkan dah nak tinggalkan zaman dengan kawan2 sama2 belajar? =.=

    kita pun sedih jugak coz kawan2 yang sama batch pun bakal akan meninggalkan KBM..

    apa2 pun, all d best ya Aween..
    terus dan terus maju :)

    ReplyDelete
  2. Agak sedih la jgk...Lepas nie masing-masing dah bwk haluan sendiri...

    Thanks...Pastinya dunia pekerjaan memberi 1001 cabaran...I will do my best to survive in this kind of world...Amin.. =D

    ReplyDelete

Jangan shy shy cat tinggalkan komen k =)