Tuesday, October 25, 2011

Practical Training

Assalamualaikum...

Haa...topic entry kali nie pasal latihan praktikal a.k.a practical training a.k.a industrial training a.k.a latihan industri...Mak ai...Gedix la Naz Zuren...Mmg Google Translate la kamu nie...Untungla...LOL! Nak dijadikan cerita, saya apply kat 9 company...(nasib tak genap 10)...Gambar tinggal 2 keping je, setem dah abes...Malas nak beli lagi...Gediks sangat...Orang lain hantar 2, saya hantar 9...Takut hantar dua tempat je, dua-dua nanti reject, mau menganga lah aku...Masuk angin, keluar asap...(petikan dari filem Seniman Bujang Lapok)...

Nie company yang saya apply:

1. Shah Alam Convention Centre
2. Shah Alam Concorde Hotel
3. Naza TTDI Sdn Bhd
4. Kumpulan Media Karangkraf Sdn Bhd
5. PKNS
6. CBSA Media Sdn Bhd
7. Grand Blue Wave Hotel
8. Sunway Group
9. IGB Group (Mid-Valley)

Yang respond cuma CBSA Media Sdn Bhd

Apa-apa pun saya bersyukur sebab akhirnya ada jugak company yang respond...Kerisauan hilang sedikit...Dapat jugak saya praktikal luar Melaka...Dapat la cabaran baru...Persekitaran yang baru...New adventure...I LIKE THAT!!! 

CBSA Media Sdn Bhd nie anak syarikat CBSA Group...Dulu dikenali sebagai Super Pages Media Sdn Bhd...Tempat praktikal saya terletak di Bandar Sunway, Petaling Jaya Selangor...Diletakkan di department Business Information Unit...Menatang ape unit nie, nie la yang akan saya call esok...Nak kene tahu jugak kan ape skop kat department nie...

But I'm still hoping and praying that either Naza TTDI or PKNS will accept my internship training...AMIN...I very adore Naza Group of Companies...It will be a great honor to work with a successful, well-known Bumiputera company...PEAZE!


No comments:

Post a Comment

Jangan shy shy cat tinggalkan komen k =)