Friday, June 6, 2014

Becoming a Comforian, 26 December 2012

6 June, 4.23 am, masih dan masih lagi depan laptop dan TV :-

26 December 2012. A day after Christmas. The day I become Comfori Sdn. Bhd. employee. Interview untuk Business Development Executive, report day transfer ke Marketing Sales Department. Hikmah yang besar Allah SWT rancang untuk aku. First day masuk dah kene bahan dengan staf-staf MS Dept. Mana tak nyer, dah le pakai kemeja warna biru laut, tuck-in baju, pakai tali pinggang, seluar tinggi, tudung awning masuk dalam baju. Macam pengawas sekolah tau tak. Ikutkan memang pernah jadi pengawas masa sekolah rendah. Baju warna biru. Hihi. Well, that's the way aku dressed formally ke tempat kerja. Jap cari gambar. Belanja lagi.

Me with tie (Formal Event)
In Red

Gambar penuh tade pulak. Separuh pun jadi la ye. Hihi...Berbalik kepada kerja aku di Comfori. For 2 weeks under Aabid watch. Ya ampun. Macam bawah Jeneral k. Punyer la sarcastic. Hampir-hampir nak resign sebab rasa teruk sangat. Tapi, sebab dapat nasihat dan semangat dari mak, ku gigihkan jugak la. Sabar melayan kerenah Aabid. After one month, my manager, Kak Intan letak aku under Hafiz. Mula-mula takut jugak la sebab Hafiz nie macam garang sebab dia ada rupa Wolverine X-Men tue. Lama-lama kenal lembut jugak orang nya. Kadang-kadang mood dier swing jugak la. Sabar jela kalau mood swing dier datang. Kalah perempuan time datang bulan. Huh! Jap ea. Belanja gambar my whole department.


Team MS 2013

Team MS 2014

Team MS 2013
Ini la keluarga ku yang kedua di tempat kerja. Saling berganti. Tapi meriah. Tue yang buat saya sayang sangat dengan department ini. So, ada hikmah masa dipindahkan hari pertama. Happy to be in MS Department. Setahun empat bulan bersama-sama mereka banyak yang saya pelajari. Banyak kenangan dan memori indah. Akan di ceritakan di next entry. Brace for it! Wassalam....